Foodfotografie // De Streekweken van Jan Linders

Studio 38c heeft al jarenlang passie voor foodfotografie: het in beeld brengen van food. We volgen de trends, gaan mee met de ontwikkelingen en hebben speciaal voor foodfotografie een daglichtstudio, vaste foodstylistes en stylisten om een optimaal resultaat te behalen. Dit maakt ons onderscheidend en nét dat graadje beter.

We zijn trots op de mooie foodfotografie-opdracht die we onlangs voor Jan Linders Supermarkten hebben mogen verzorgen. Jan Linders organiseert een aantal keren per jaar de Streekweken. Klanten van Jan Linders kunnen in deze weken extra voordelig genieten van de regionale versproducten. Voor deze actie hebben wij een deel van de fotografie verzorgd én drie stop motions gemaakt.

Babette Voorn-Thissen, van Marketing & Communicatie van Jan Linders supermarkten: “Wij waren op zoek naar een extra fotografiepartner met veel ervaring en bewezen creativiteit op het gebied van foodfotografie. Studio 38c voldoet hieraan en bij de kennismakingsgesprekken klikte het goed. Onze eerste ervaring met Studio 38c is positief. We zijn tevreden over de food beelden en het verloop van de fotoshoot. Door goed projectmanagement heeft Studio 38c werk van ons uit handen genomen en verliep de doorloop voorspoedig.”

Voor het eerst heeft Jan Linders ook stop motions gebruikt voor de Streekweken campagne. Thomas van Oorschot, fotograaf van Studio 38c: “Met een stop motion kun je snel en duidelijk iets uitleggen, zoals het bereiden van een recept of ter verduidelijking van een gebruiksaanwijzing. Het is toegankelijk en leuk om naar te kijken, dus het houdt de aandacht van de kijker vast. Babette: “De stop motions van de streekweekrecepten hebben we gepubliceerd op onze website en gebruikt voor onze socialmedia-kanalen. We hebben gezien dat veel mensen de stop motions hebben bekeken.”